Menu principale:

nerio235.it


Vai ai contenuti

Pagina 107

historiae 101-120

Thimotheus,quaesitis qui in Pontum meassent,cognoscit urbem illic Sinopen,nec procul templum vetere inter accolas fama Iovis Ditis;namque et muliebrem effigiem adsistere,quam plerique Proserpinam vocent.Sed Ptolomaeus,ut sunt ingenia regum,pronus ad formidinem,ubi securitas rediit,voluptatum quam religionum adpetens neglegere paulatim aliasque ad curas animum vertere,donec eadem species terribilior iam et instantior exitium ipsi regnoque denuntiaret,ni iussa patrarentur.Tum legatos et dona Scydrothemidi regi,is tunc Sinopensibus imperitabat,expediri iubet,praecipitque navigaturis,ut Pythicum Apollinem adeant.Illis mare secundum,sors oraculi haud ambigua;irent simulacrumque patris sui reveherent,sororis relinquerent.
317
Thimotheus,cercati quelli che viaggiassero per il Pontus,seppe della città colà di Sinopen e di un tempio nei pressi, a Iovis Ditis di antica notorietà,e infatti c’era anche una immagine femminile che i più invocavano come Proserpina.Ma Ptolomaeus,come è la natura dei regnanti,incline alle preoccupazioni,quando ritornò tranquillo,desideroso più di piaceri che di spiritualità,poco alla volta trascurò il sogno e fu preso da altri interessi,fino a chè la medesima visione più minacciosa e più incalzante gli predisse la sua fine e del regno se non avesse dato seguito agli ordini.Allora comanda di spedire degli ambasciatori e dei doni al re Scydrothemides,questo allora governava i Sinopenses,e pronti a navigare gli ordina di consultare il santuario di Apollo Pythicus.
Per loro la navigazione tranquilla,la risposta del dio non oscura,”andassero e riportassero l’immagine di suo padre,lasciassero lì quella della sorella”.

Ut Sinopen venere,munera preces mandata regis sui Scydrothemidi adlegant.Qui ..versus animi modo numen pavescere,modo minis adversantis populi terreri;saepe donis promissisque legatorum flectebatur.Atque interim triennio exacto Ptolemaeus non studium,non preces omittere;dignitatem legatorum,numerum navium,auri pondus augebat.Tum minax facies Scydrothemidi offertur,ne destinata deo ultra moraretur;cunctantem varia pernicies morbique et mani..sta caelestium ira graviorque in dies fatigabat.Advocata contione iussa numinis,suos Ptolomaeique visus,ingruentia mala exponit:volgus aversari regem,invidere Aegypto,sibi metuere templumque circumsedere.Maior hinc fama tradidit deum ipsum adpulsas litori navis sponte conscendisse:mirum inde dictu tertio die tantum maris emensi Alexandriam adpelluntur.
318
Come arrivarono a Sinopis,presentano i doni ,le preghiere, gli ordini del loro re .Questo indeciso ora temeva il dio,ora era impaurito dall’opposizione minacciosa della gente ;molte volte si faceva convincere dai doni e dalle promesse .E intanto passati tre anni,Ptolemaeus non smise né d’interessarsi né di scongiurare,aumentava l’importanza della legazione,la quantità d’oro.Infine un fantasma appare a Scydrothemides minacciandolo di non ostacolare ancora i desideri del dio;
varie disgrazie e malattie e l’ira palese dei celesti e sempre più grave con i giorni fiaccavano il re esitante.Convocata una assemblea espose i voleri del dio,le visioni sue e di Ptolomaeus,i mali incombenti ;la gente si oppose al re,odiava l’Aegyptus,temeva per sè e formò un blocco intorno al santuario .A questo punto il racconto più accreditato è che il dio stesso fatte approdare delle navi sulla spiaggia spontaneamente si sia imbarcato;-straordinario a dirsi in tre giorni solo di navigazione del mare sbarcò a Alexandria-.

Templum pro magnitudine urbis exstructum loco,cui nomen Rhacothis;fuerat illic sacellum Serapidi atque Isidi antiquitus sacratum.Haec de origine et advectu dei celeberrima.Nec sum ignarus esse quosdam,qui Seleucia urbe Syriae accitum regnante Ptolemaeo,quem tertia aetas tulit;alii auctorem eundem Ptolemaeum,sedem,ex qua transierit,Memphim perhibent,inclutam olim et veteris Aegypti columen.Deum ipsum multi Aesculapium,quod medeatur aegris corporibus,quidam Osirin,antiquissimum illis gentibus numen,plerique Iovem ut rerum omnium potentem,plurimi Ditem patrem insignibus,quaeque in ipso manifesta,aut per ambages coniectant.At Domitianus Mucianusque antequam Alpibus propinquarent.prosperos rerum in Treveris gestarum nuntios accepere.
319
Il santuario proporzionato alla grandezza della città edificato nella zona chiamata Rhacotis;lì c’era stata una cappellina consacrata anticamente a Serapides e a Isis.Questa l’origine e la traslazione del dio più accreditata.Nè sono ignaro che per alcuni il dio fatto venire dalla città di Seleucia in Syria durante il regno di Ptolomeus,il terzo della dinastia;altri indicano come responsabile lo stesso Ptolomaeus,la sede da cui il dio venne traslato Memphis,famosa una volta e capitale dell’antico Aegyptus.Molti per i simboli,palesi nello stesso ognuno preso singolarmente,oppure attraverso congetture, chiamano lo stesso dio Aesculapius,poiché guarisce le malattie del corpo,alcuni Osiris,un’antichissima divinità di quel popolo,molti Iovis perchè signore del creato,moltissimi padre Ditis.
Ma Domitianus e Mucianus prima di approssimarisi alle Alpes ricevettero le notizie del buon esito militare a Treviri.

Praecipua victoriae fides dux hostium Valentinus nequaquam abiecto animo,quod spiritus gessisset,voltu ferebat.Auditus ideo tantum,ut nosceretur ingenium eius,damnatusque inter ipsum supplicium exprobranti cuidam patriam eius captam accipere se solacium mortis respondit.Sed Mucianus,quod diu occultaverat,ut recens exprompsit;quoniam benignitate deum fractae hostium vires forent,parum decore Domitianum confecto prope bello alienae gloriae interventurum.Si status imperii aut salus Galliarum in discrimine verteretur,debuisse Caesarem in acie stare,Cannenefates Batavosque minoribus ducibus delegandos;ipse Lugduni vim fortunamque principatus e proximo ostentaret,nec parvis periculis immixtus e maioribus non defuturus.Intellegebantur artes,sed pars obsequii in eo,ne deprehenderentur.


Home Page | Introduzione | historiae 4-30 | historiae 31-55 | historiae 56-80 | historiae 81-100 | historiae 101-120 | Mappa del sito


Torna ai contenuti | Torna al menu